Dlaczego w konstrukcji nadwozi używa się aluminium?
Naczepa

Przede wszystkim ze względu na niewielki ciężar i wysoką odporność na korozję. Każdy pojazd posiada określoną dopuszczalną masę całkowitą, tak więc im mniejsza masa samego nadwozia tym większa ładowność pojazdu, co przy przebiegach nowoczesnych środków transportu siegających powyżej miliona kilometrów (!), oznacza bardzo wymierne zyski. A jeśli nie wykorzystujemy maksymalnej ładowności naszego pojazdu, to zmniejszenie jego masy wpływa na spadek zużycia paliwa.

Z kolei zwiększona odporność na korozję staje się nieoceniona gdy uzmysłowimy sobie na co narażony jest nasz pojazd. Deszcz, śnieg, wilgoć, pył, a w okresie zimowym sól drogowa potrafią niezwykle skutecznie przyspieszyć korozję i zużycie wszystkich nieosłoniętych lub źle zabezpieczonych części. Elementy wykonane z aluminium jeśli nie zostaną uszkodzone mechaniczne powinny słyżyć bezproblemowo przez wiele lat.


Czy wiesz że...?

Praga RND rok 1950

Pierwsze nadwozia samochodów użytkowych wykonywne były z drewna. Dotyczyło to również elementów silnie obciążonych jak rama i jej poprzeczki. Drewno było materiałem tanim, lekkim i łatwo dostępnym, dlatego dopiero opanowanie na skalę masową procesów produkcji i obróbki stali spowodowało zmianę technologiczną nadwozi.

Praga RND rok 1950

Konstrukcja stalowa okazała się trwalsza i sztywniejsza od drewnianej, zaś znaczne zmniejszenie ciężaru i zwiększanie trwałości stało się możliwe dzięki zastosowaniu metali lekkich oraz tworzyw sztucznych (laminatów).





Powered by vasco. Copyrights reserved by Fortrans Sp. z o.o. 1996-2010.